Creativity and innovation
on the internet

Webdesign nieuws

Hier een greep uit het laatste webdesign nieuws: Een nieuwe ontwikkeling op het gebied van webdesign is responsive webdesign. Dit houdt in dat de website altijd wordt weergegeven in het optimale beeldformaat voor het apparaat wat de bezoeker gebruikt. Als de bezoeker de website bezoekt met een desktop, dan wordt de volledige en uitgebreide websitevariant getoond. Gebruikt de bezoeker echter een mobiel apparaat, dan wordt de beperktere mobiele versie van de website zichtbaar. Ander webdesign nieuws is de variant op responsive webdesign namelijk de term fluid design. Bij Fluid Design past het type website zich automatisch aan aan het beeldformaat. Dus als een venster kleiner gemaakt wordt, komt dankzij Fluid Design automatisch de optimale versie op het scherm. 

SEO Nieuws

Een ander interessante ontwikkeling op het SEO nieuws gebied is de verschuiving van specifieke monitortools naar uitgebreide dashboards die alle online activiteiten in kaart brengen. Voorheen waren er meerdere verschillende tools nodig om webstatistieken als aantallen bezoekers en hun reacties op social media te zien. Er zijn dus steeds meer complete tools verkrijgbaar waar je alle data rondom uw website in een oogopslag kunt bewaken. Een voorbeeld is Google Universal Analytics. Houdt dus ook goed het SEO Nieuws in de gaten om regelmatig handige tips en trucs mee te krijgen.

E-commerce nieuws

Het laatste e-commerce nieuws is de nieuwe wetgeving die webwinkels verplicht om klanten duidelijk te maken dat er een betaalverplichting vastzit aan de bestelling die geplaatst wordt. Dit betekent dat de bestelbutton uitgerust moet worden met extra informatie over de betaalverplichting. Omdat dit E-commerce nieuws bestellers kan  afschrikken als dit met grote letters vermeldt wordt op de bestelbutton, is hier een oplossing voor dit probleem. In plaats van de tekst op de button te wijzigen, kunt u er ook voor kiezen om een checkbox toe te voegen aan uw bestelbutton. De klant moet dan aankruisen dat hij / zij akkoord gaat met de algemene voorwaarden en met de bijbehoren betaalverplichting.  Zo voldoet uw bestelproces aan de huidige wetgeving en schrikt u de klant niet af door grote drempelverhogende teksten.